21 Haziran 2010 Pazartesi

Cezayir Usta'nın Yeri.. Bağdat Ocakbaşı...


2010'nun Güngöreninde böyle bir lezzet hala bozulmadan devam ediyor..

Pazar günü çok bunaltıcı bir hava varken aklıma takıldı bugün ne yapabilirim diye, birden yağmur bastırınca evde kaldığımın işaretidir bu dedim ancak Allah duymuş ki sesimi yağmurun dinlemesi fazla uzun sürmedi, tabi benimde kendimi sokaklara atmamda gecikmedi..


Yönümü Güngörene çevirdim, Kebabın büyük üstadlarından Cezayir Ustanın Bağdat Ocakbaşına doğru gidiyordum, Metrobüse bindim, Maltepe durağında indikten sonra üstten Köyiçi minibüslerine bindim, köyiçinde inince nereye sorsanız size mekanı gösterirler..

Sokağa ilk girdiğinizde İstanbul'dan bir sokak değil Gaziantep'in göbeğinde hissediyorsunuz kendinizi.. Cezayir Ustanın mekanı da direk gözümüze çarpıyor. İlk başta İçli köfte ile açıyorduk perdeyi, böyle bir içli köfte yemeyeli de uzun zaman olmuştu, içinde ki malzemeden patlayacak bir hal almıştı köfte, malzemeler ise o kadar lezzetli ki, ikinciyi söylememek için zor tuttum kendimi..


İçli köfteyi yerken kendimden geçmiştim, peşinden köpüklü ayranda çok iyi gelmişti, biraz ekşi bir ayran olmuştu ancak o bile çok başarılıydı..

İçli köfte ve ayran mideye gitmişti artık kebap diyerekten kendimi parçalamak üzereydim, bu arada arkadaşın adanası geldi ancak benim kuzu şiş yoktu, arkadaşımın kebabına saldırmak istiyordum ancak o da çok iyi muhafaza etmişti, anlamıştı galiba benim saldıracağımı :) Tam ben derin kebap düşüncesine dalarken, pidenin üzerinde kuzu eti, domates, yeşil soğan ve maydanoz parçacıkları önüme serildi.. İşte benim bittiğim an bu andı, hangi ara yedim bitirdim bende anlamadım ve bir anda olup bitmişti, kuzudan eser kalmamıştı..


Artık kebap bittikten sonra son noktayı Künefe ile koyma zamanı gelmişti, özel olarak talep ettiğim üzere kısık ateşte pişirilen küfenem gelmişti ve neredeyse geliş hızıyla oda bitmişti, cidden lezzeti süperdi..



Çok güzel bir akşam olmuştu benim için, bu lezzetleri sunan Bağdat Ocakbaşı çalışanlarına sevgiler saygılar..


Fiyat: 2 Kebap 3 Ayran 1 Su 1 Künefe toplam 26 lira..
Adres tarifi: Köyiçi meydanına geldiğinizde dürümcülerin sokağını sorarak Bağdat Ocakbaşına ulaşabilirsiniz.
Adres: Merkez Mah. İkbal Sok. No:12
Telefon: (212)461-9141
Web sitesi: www.bagdatocakbasi.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder